«Обіцяти – ще не одружитися», або кому потрібні громадські слухання без рішень?

  • Четвер, вер. 05 2013
  • розмір шрифту зменшити розмір шрифту збільшити розмір шрифту

Більше місяця минуло як громадськість Чернігова разом з владою намагалися віднайти порозуміння в непростій транспортній темі. Громадські слухання 1 серпня довели – влада не готова чути громаду та бачити в її обличчі рівноправного партнера діалогу. Як результат, Феміда ставить свою оцінку зібранню – «незадовільно». Деснянський районний суд міста постановив: визнати незаконним та скасувати розпорядження Чернігівського міського голови Соколова Олександра Володимировича «Про проведення громадських слухань» від 23 липня 2013 року за №126-р. На даний момент ні очільник міста, ні його заступники постанову суду про визнання недійсними громадські слухання жодним чином не коментують.

Нагадаємо, 11 липня представники громади разом з профспілками, політичними партіями та громадськими організаціями вийшли під стіни міської ради виступити проти підвищення вартості проїзду у міському пасажирському транспорті. Учасники наполягли на проведенні громадських слухань. Відповідне Розпорядження видав 23 липня міський голова. Слухання на тему: «Перспективи розвитку галузі у м. Чернігові» призначають на 1 серпня відповідно до рішення Дорадчого комітету від 26.07.2013 року. Питання для розгляду: 1. «Функціонування міського пасажирського транспорту в умовах сьогодення, проблеми та шляхи їх розв'язання». 2. «Щодо вартості проїзду у міському пасажирському транспорті». 3. «Щодо дотримання перевізниками правил надання послуг з перевезення міським електро- та автомобільним транспортом». Аби обговорити транспортну проблему прийшло 619 чоловік, однак жодного рішення громадські слухання так і не ухвалили, по жодному питанню не проголосували. Після чого, на підставі порушення процедури призначення громадських слухань опозиція адміністративним позовом звертається до суду. Проведення слухань Феміда визнає незаконним.

Варто зазначити, що Громадські слухання – дійсно прекрасний інструмент, законодавчо закріплений на місцевому рівні, залучення громадськості до прийняття управлінських рішень. Такий собі діалог влади і громади, де кожен учасник має змогу вплинути на проблему шляхом пропозицій. Однак важливо не тільки мати право на обговорення, а й безпосередньо впливати на рішення. Саме з цією метою створена спеціальна процедура громадського обговорення, яка й має назву «громадські слухання». Результати таких слухань в першочерговому порядку розглядають органи місцевого самоврядування. Таким чином, процедура, яка затверджена законодавчо хоча б приблизно робить громадян міста партнером влади.

Однак на прикладі транспортного обговорення, постає питання: наскільки дієвий та адекватний такий механізм як Громадські слухання?

Павло Пущенко

Журналіст, голова Ради Чернігіського освітнього центру «Ініціатива»

Чернігівська влада або не хоче, або не може проводити слухання згідно норм, які сама ж ухвалила. Останні громадські слухання влада навмисно провалила. Після завершення зібрання головуючий на слуханнях заступник міського голови Сергій Андрос сказав, що слухання відбулися. Цю ж тезу, як мантру, повторював і член Дорадчого комітету Олександр Шкурат. Проте варто навіть поверхнево ознайомитися з головним документом, що регулює проведення громадських слухань – 3фото з особистого архіву Павлафото з особистого архіву ПавлаПоложенням, щоб зрозуміти слухання закінчилися нічим, були нікчемними з юридичної точки зору.

Як відомо, під час слухань було обговорено два з трьох питань, які були затвердженні учасниками слухань. Проте жодне з цих питань головуючий на зборах Серій Андрос не виніс на голосування. Хоча пункт 4.12. Положення про громадські слухання чітко говорить: «За результатами обговорення питань, винесених на громадські слухання, простою більшістю голосів від числа зареєстрованих на громадських слуханнях осіб ухвалюються звернення чи рекомендації».

Далі більше. Пункт 5.4. Положення говорить, що за результатами громадських слухань і на підставі протоколу оформляються рішення громадських слухань згідно з додатком 5 до Положення. Жодного рішення громадські слухання не ухвалювали, голосування по жодному питанню, затвердженого порядку денного, не проводилося. Тепер не зрозуміло, як міська влада збирається виконувати ще один пунк Положення 5.5., який говорить, що «рішення громадських слухань розглядаються на черговому пленарному засіданні міської ради, на найближчому засіданні її виконавчого комітету або інших органів, яким вони адресовані, як правило, в першочерговому порядку».

А тепер увага! Ще раз уважно читаємо пункт 4.12. Положення про громадські слухання: «За результатами обговорення питань, винесених на громадські слухання, простою більшістю голосів від числа зареєстрованих на громадських слуханнях осіб ухвалюються звернення чи рекомендації». Тобто Андрос і Шкурат зрозуміли, що для прийняття рішень по громадських слуханнях у них просто немає підтримки в залі, немає більше половини від зареєстрованих. (Кометар для сайту ПіК).

Ігор Грищенко

Журналіст

Були порушені наступні пункти Положення:
5фото з сайту "Високий Вал"фото з сайту "Високий Вал"4.2. Інформація про дату, час і місце проведення громадських слухань, а також про питання, що виносяться на обговорення, обов'язково оприлюднюється Дорадчим комітетом у засобах масової інформації не пізніше 15 календарних днів до початку їх проведення.
4.3. Перед початком громадських слухань Ініціатором проводиться поіменна реєстрація учасників громадських слухань з одночасною видачею зареєстрованим учасникам мандатів для участі у голосуванні. За результатами реєстрації оформляється Список учасників громадських слухань за формою згідно з додатком 3 до Положення.
4.4. У разі проведення громадських слухань з ініціативи міського голови веде громадські слухання міський голова або секретар міської ради чи заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
4.5. На громадських слуханнях схвалюється регламент роботи, що обов'язково передбачає доповідь представника Ініціатора слухань, доповідь від Дорадчого комітету, доповідь посадової особи органу місцевого самоврядування, виступи від експертних груп.
Регламентом визначається час для звітів і доповідей, виступів, запитань і відповідей тощо.
4.12. За результатами обговорення питань, винесених на громадські слухання, простою більшістю голосів від числа зареєстрованих на громадських слуханнях осіб ухвалюються звернення чи рекомендації.
5.1. Протокол громадських слухань і список учасників громадських слухань оформляється головою і секретарем слухань за формою згідно з додатками 3, 4 до Положення, підписується ними і подається Реєстратору не пізніше 5 робочих днів після проведення громадських слухань.
5.4. За результатами громадських слухань і на підставі протоколу оформляються рішення громадських слухань згідно з додатком 5 до Положення.

Якщо говорити про винних, то, зважаючи на заяви пана Андроса, ініціатором слухань був міський голова. Тоді це його недоробка.
А взагалі такий інструмент демократії, як громадські слухання, для Чернігова не прийнятний. Мешканці міста не хочуть щось змінювати. Практично всі хочуть, щоб зміни за них робили інші. І далі розмов на кухні справа не йде. Тому, якщо розглядати питання слухань з іншого боку, то винні самі жителі, які бояться будь-яких ініціатив.

4фото з особистого архіву Ігоряфото з особистого архіву Ігоря

 

Ігор Андрійченко

Голова Чернігівської ГО "Демократичний Альянс"

 

Я вважаю, що слухання були організовані з порушеннями процедури і Положення. Відповідно суд прийняв законне рішення. Так чи інакше винний міськвиконком з Соколовим на чолі. По суті вони подали слухання як ініційовані мером, тоді не витримані строки 2-тижневого завчасного оголошення, бо опубліковано воно було 16.07, а Розпорядження мера вийшло лише 23.07.

 

Микола Торбеєв

Керівник ГО «Майбутнє Чернігова»

Як для мене, громадські слухання відбулись в тій їх частині, яка була проголошена та за яку присутні громадяни висловлювались. Мені невідомим залишається текст 2фото з особистого архіву Миколифото з особистого архіву Миколисудового рішення, яким розпорядження міського голови визнано протиправним з приводу їх призначення.

Однак, більше чим переконаний, що дане рішення ухвалено таким з процедурних мотивів, які ґрунтуються на формальних порушеннях і які не мали істотного впливу на саму суть проведеного заходу на всіх його стадіях. Крім того, дані формальні похибки жодним чином не можуть впливати на саму сутність, як я вже висловився, прийнятих рішень.

Я прихильник тієї позиції, що суть, якщо її можна прослідкувати, не може корегуватись формальними ознаками процедурного порушення, якщо воно не є істотним та таким, що спотворює її саму. В даному випадку зацікавлені сторони скористались прогалиною за формальною складовою, втягнувши дане питання у глибоку невизначеність. Та якщо чесно, то я взагалі не є прихильником громадських слухань, як процедури, що жодним чином не відображає дійсну думку мешканців того чи іншого населеного пункту.

Максим Лациба

Керівник програм Українського незалежного центру політичних досліджень.
Керівник програм соціального та економічного розвитку Українського незалежного центру політичних досліджень, один з провідних громадських експертів в галузі адвокатування

Громадські слухання - дуже важливий і правильний інструмент. І як твердить Закон, ініціювати їх може і місцева влада, і громадськість через збір підпісів. Однак, 1фото з особистого архіву Максимафото з особистого архіву Максимаоднозначно, має бути рішення слухання. Зазвичай, в розумних містах, передбачена процедура формування президії слухання, обирають головуючого. Якщо головуючий від влади, тоді обовязково – секретар від громадськості. Нюансів дуже багато. Процедура така, що Закон передбачає аби рішення, ухвалені на громадських слуханнях, підлягали обов'язковому розгляду органом місцевого самоврядування. У Вашому ж випадку, я не можу сказати, що слухання відбулися. Громада свою позицію не зафіксувала, однозначно громадські слухання - незавершені. Потрібно збирати інші слухання. Знаєте, як кажуть: «Обіцяти – ще не одружитися». Так і у Вас сталося - зібралися, поговорили, однак де результат? Треба сказати, що у Положенні про громадські слухання в місті Чернігові багато проблем. Документ потрібно змінювати, у ньому багато протиріч. Ну от дуже суттєве порушення наприклад, в Статуті зазначено, що потрібно 500 підписів громадян, то в Положенні – 3 тис. Більше того, Положення суперечить Закону. Я зараз завершую роботу над Типовим положенням про громадські слухання. Через декілька тижнів ми його презентуємо. Тому радимо Вам для лобіювання.

Чи потрібне чернігівцям нове Положення про проведення громадських слухань?

Так. Дійсне Положення містить багато протиріч. - 77.8%
Ні. Існують більш важливі проблеми, вирішенням яких має займатися місцева влада. - 22.2%

Всього голосів: 9
Голосування для цього опитування закінчилось в: 05 жовт. 2013 - 15:20

Оцініть матеріал!
(0 голосів)
Опубліковано в Топ-коментар

Залиште ваші коментарі

Коментувати пост як гість

0 Характер обмежень
Ваш текст має бути більше, ніж 10 символів

Люди в цьому діалозі

  • #82

    Гість - Jike

    Поскаржитись

    For bag lovers, chanel outlet annual Metiers d'Art show is always both dazzling and frustrating. The collections are always internationally themed (well, except for this year's) and intended to demonstrate the incredible skill of Chanel's artisans and craftspeople, so the pieces contained therein are often some of the most beautiful you'll see all year. If you can get a glimpse of them, though--that's the frustrating part.
    Because michael kors replica d'Art is Chanel's pre-fall collection, essentially, detail shots are rarely available like they are for the bigger spring and fall shows. For Chanel Metiers d'Art 2017 Paris Cosmopolite, though, the brand chose to show its wares on models and muses weaving among the tables at the newly renovated Paris Ritz, which means we occasionally got an angle in the regular runway photos that gave us a view of the longchamp outlet models' bags.

Чи потрібне чернігівцям нове Положення про проведення громадських слухань?

Чи потрібне чернігівцям нове Положення про проведення громадських слухань?

Так. Дійсне Положення містить багато протиріч. - 77.8%
Ні. Існують більш важливі проблеми, вирішенням яких має займатися місцева влада. - 22.2%

Всього голосів: 9
Голосування для цього опитування закінчилось в: 05 жовт. 2013 - 15:20

Популярні блогери

Ми в інтернеті